תקשורת חזותית
מעוניינים ללמוד מקצוע רלוונטי ועדכני?
מקצוע שהלימודים בו קשורים קשר הדוק לסביבה בה אנו חיים, מקצוע שמושפע מהשינויים הטכנולוגיים הסובבים אותנו, מקצוע שקשור לחיי היומיום האמיתיים שלנו – לימודי התקשורת נועדו לך!
במהלך הלימודים נלמד נושאים רבים העוסקים בתקשורת ובמקומה בחיינו החברתיים.
נחשוב מהי תקשורת בכלל ונלמד את סוגיה השונים. נלמד על התפתחות אמצעי התקשורת השונים בראי ההיסטוריה, נתבונן בעבודת העיתונאי בארץ ונעלה סוגיות אתיות שונות. נחשוב על המקום שתקשורת תופסת בחיינו ועל ההשפעה שלה עלינו – האם היא חזקה? אושמא היא קיימת?
נדון במסרים שכנועיים בתקשורת: פרסומות, תעמולות בחירות, נלמד על ז'אנרים שונים של סרטים: סרטי תעודה, אופרות סבון, קומדיות מצב (סיטקום) ועוד.
נבחן כיצד הן משרתות את החברה בעזרת המסרים הסמויים שהן מעבירות. נדון גם בקשר בין התקשורת לדמוקרטיה – האם התקשורת מגנה עלינו, או משתפת פעולה עם השלטון? מה תפקידה בחיינו?
כמו כן ניגע גם במעמדה המשפטי של התקשורת: מה בין השמירה על חופש הביטוי להגנה על פרטיותו של האזרח? או צו איסור פרסום?
אלו הם רק מעטים מהנושאים הנלמדים בתכנית הלימודים של המקצוע תקשורת לבגרות.
בנוסף, הלימודים המפתחים חשיבה ביקורתית כלפי אמצעי התקשורת. נלמד להתבונן באופן ביקורתי בדברים שנראים לנו היום כמובנים מאליהם כמו מדוע הכתבות בעיתון מסודרות באופן בו הן מסודרות? מה מקבל קדימות על מה? מה נכנס לחדשות לעומת מה שלא? אילו מסרים מעבירה לנו הבתקשורת במה שהיא "אינה אומרת" – המסרים הסמויים? ומה האינטרס שלה לעשות זאת?
מי שלומד תקשורת – אינו יכול עוד לתפוס את אמצעי התקשורת כפי שתפס אותם בעבר.
עבודות התלמידים
מבנה הלימודים וההיבחנות:
המקצוע מורכב משני תחומים: עיוני (3 יח"ל) ומעשי (2 יח"ל).
בשיעורים העיוניים – ילמדו התלמידים על כל הנושאים המפורטים לעיל ועוד, מההיבט התיאורטי.
בשיעורים המעשיים – ילמדו התלמידים צילום – בניית קונספט, סלוגן, ניו מדיה, תערוכות ופיצוח בריף.
חשוב לציין כי תכנית הלימודים העיונית של שני המסלולים הינה זהה, וכן גם בחינות הבגרות העיוניות.
רק מקצוע הנלמד ברמה של 5 יח"ל מזכה בונוס בכניסה לאוניברסיטאות.
לימודי התקשורת לבגרות מתפרשים על פני שלוש שנים. הבגרקות העיונית והמעשית מתקיימת בסוף י"ב.
לאורך השנתיים לומדים התלמידים במסלול 5 יח"ל גם שיעורי עיתונאות, צילום, פרסום, בניית קונספט פרסומי, בין היתר התלמידים מפיקים ויוצרים תערוכות שונות, העוסקות בתהליכים חברתיים בעולם התקשורת.
הם נדרשים להגיש כתבות שונות שהם כותבים, בהכוונתו של המורה, תוך כדי הלימודים.
בסוף כיתה י"ב אוספים התלמידים את הכתבות ואת הצילומים שהם צברו במהלך שלוש השנים, וכורכים אותן לתיק עבודות אישי שלהם.
על תיק זה לכלול מספר מסוים של הפקות פרי עטם של התלמידים עליהם הם נבחנים בבחינת הבגרות המעשית בסוף כיתה י"ב.
תנאי קבלה ללימודים המעשיים:
יכולת כתיבה והבעה בעל פה ובכתב, יצירתיות, יכולת גראפית נדרשת וציון שנתי בהבעה והבנת הנקרא של 85 לפחות.